e m m a f e l s i n g -

PASTA CARBONARA

Publicerad 2014-01-13 19:53:56 i fashion,


Det blev pasta carbonara efter träningen idag! Riktigt gott och det brukar jag & Andreas säga är våra rätt för att det har en av de första maträtternq vi åt tillsammans hemma hos mej. Sedan dess brukar vi typ alltid göra det!


Det du behöver till carbonara är:

-1 paket bacon
- pasta
-  2 dl créme fraiche 
- 1vitlöksklyfta
- ost att strö över
- 1 ägg
- salt/peppar

Gör såhär:  sätt på vattnet till pastan och låt koka upp. Lägg sedan i pastan när det har börjat koka Stek baconen. Ta fram en bunke och blanda créme fraîches med ägg, salt, peppar, och vitlök. Blanda sedan ner pastan och baconen i bunken och sedan så är det klart! Tar Max 10 min ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Mitt namn är Emma & är snart 17 år. Om du vill följa min blogg så kommer du få se/läsa mycket om mode och min vardag! Följ mig på instagram: emmafelsing

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela