e m m a f e l s i n g -

Kommentarer

Postat av: Isabelle

Publicerad 2014-01-02 14:36:55

Snygg outfit!

Svar: tack så mycket! Kollade precis din blogg, jätte fin! ehöver hjälp med min bloggdesign. tror du att du kan det! :)
Emma

Postat av: Isabelle

Publicerad 2014-01-03 08:19:57

Sv: Ja absolut, säg bara till vad det är du vill ha hjälp med :)

Svar: headern :)
Emma

Postat av: Isabelle

Publicerad 2014-01-11 16:38:35

Sv: Okej, vad i headern? Alltså att göra en header, att sätta in en header, en kod eller nåt annat?

Svar: haha både och, eller jag har typ redan gjort en men jag fattar inte hur man sätter in :/
Emma

Postat av: Isabelle

Publicerad 2014-01-11 16:44:41

Sv: Nu kan inte jag titta i stilmallen eftersom det är ett pro tema, men det ska finnas en kodrad i stilmallen som heter #header, och under där ska det finnas en rad som ser ut såhär: background-image: url(http://static.blogg.se/themes/panoramic/img/foto.jpg);

Ta bort länken innanför parenteserna, och klistra in länken till din egen header mellan parenteserna. Det borde funka, och tror att det ser ut så i din stilmall :)

Svar: såhär står det och jag fattar inte :/
/* Här kan du ändra headerbilden. */
#header {
height: 350px;
background-image: {{options.image.header.urlsrc}};
background-color: {{options.color.background2}};
background-position: top center;
background-repeat: repeat;
{{options.customstyle.header}}
}
Emma

Postat av: Isabelle

Publicerad 2014-01-11 16:55:54

Sv: Då tror jag att du kan gå in på design, och nästan högst upp borde det stå bilder och sen headerbild. Klicka på menyn där och välj Ladda upp egen bild.
Annars, om det inte är så, så byt ut background-image: {{options.image.header.urlsrc}};
mot
background-image: url();
och klistra in länken till din header mellan parenteserna. Hoppas det var till någon hjälp! :)

Svar: tack så jätte mycket! ja vi får hoppas det funkar :)
Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Mitt namn är Emma & är snart 17 år. Om du vill följa min blogg så kommer du få se/läsa mycket om mode och min vardag! Följ mig på instagram: emmafelsing

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela